Alla inlägg under februari 2009

Av Annica - 13 februari 2009 20:48

Henke ringde å klagade på Tallink...men den han fick prata med sa att man inte kan klaga hos dom utan man ska ringa ett annat nummer...så de gjorde Henke..men han ringde 13 minuter över 17 å dom stängde 17!!! hmm...sen sen någon dag senare så ringde han igen å fick prata med någon om våra resa....men hon hittade inte våran bokning...hon letade å letade..men den fanns inte...sen skulle hon kolla vad vi hade bokat genom de nummret Henke ringde ifrån men då sa han att de kan ju bli lite svårt eftersom vi har hemligt nummer!!! men han gav dom nummret hem..å till hans mobilför hon skulle ringa upp...så ringde dom dagen efter å sa att dom hade hittat bokningen å de va den männskliga faktorn som hade slagit in å att dom hade så många presentkort ute så dom visste inte va de va för slags presentkort vi hade...men vi fick en ny resa till valfri destination med en bättre hytt än den vi hade beställt sen fick vi champagnefrukost...så de va snällt...

Av Annica - 4 februari 2009 22:05

Såå..nu har man väl hämtat sig från kryssningen som jag å Henke blev grymt förbannade på...för vi hade ring å bokat våran resa för man kunde inte boka resan i butik med vårat presentkort så då ringde jag å beställde en 2 beds-hytt å buss från v-ås...de gick hur bra som hellst...va bara att betala 550 kr sen skulle jag bara visa upp presentkortet i incheckningen vid båten....sen när vi väl ska checka in så säger fanskapet som satt där..nej ni är inte bokade sen så försvann han med vårat presentkort å va borta ett bra tag så alla i kön bakom blev sura på oss för att de tog sån tid...sen kom han tillbaka å sa att vi inte hade betalat 550 kr...men de sa vi att vi hade...sen kollade han lite mer å såg att vi hade de...men vi hade ingen hytt...för presentkortet gällde inte på gula avgångar utan bara på gröna..så vi skulle inte få följa med till tallinn...men då blev mamma förbannad så då sa hon att du får fan fixa det här...men de kunde han ju inte göra...sen säger han att vi ska betala 580 kr/pers..för hytten som vi hade bokat!! Aldrig!! vi har ju presentkort....men han kunde inte fixa de..för de va ju inte han som har gjort fel....sen säger mamma att då får dom sova i våran hytt....å då svarar han att de e ju redan 3 i den hytten men eftersom Camilla är sjuk så är de bara 2 som ska sova i den hytten!! så då fick vi iaf följa med!! men då tyckte vi eftersom dom har gjort ett ganska så stort misstag så kan dom bjuda på frukost men de kunde inte han fixa!! men vi sket i de å åkte till tallinn...sen skulle vi prata med nån i informationen på båten...men hon va typ aldrig där..å när hon väl va där så sa hon att vi hade fått tillbaka pengarna....men vilka pengar?? vi hade inte fått tillbaka ett öre...så de struntade vi i...sen hade vi de bara bra på kryssningen...på lördagen så va vi i Tallinn hela dagen så då gick jag å Henke upp på nå berg så vi såg "hela!" Tallinn eller iaf alla båtar som låg i hamn...å när vi ändå va däruppe så förlovade vi oss....hel mysigt...sen när vi skulle åka hem med båten igen så hade mamma å min moster tänkt att  dra upp mig å Henke på scen när dom ska fira bemärkelsedagar..men dom firade tydligen inte förlovningar utan bara födelsedagar å  bröllopsdagar...så då gick mamma å min moster betällde skumpa som vi skålade med...sen tog en fotograf lite kort på oss...sen tog mamma en massa kort på oss...kännde mig som värsta fotomodellen... :) sen va de bara hemfärden kvar...de skulle ju inte ha förvånat mig om personen som satt vid incheckningen råkade ta bort oss från bussen hem...men de hade han inte gjort...sen när vi satt på bussen hem sa personerna bakom oss att de va VIK- Troja-Ljungby vid 16 så då hann man hem sen va de bara ringa till Niklas å kolla om han skulle med...å de skulle han...så de va en jobbig resa..så jag ska ALDRIG ringa å boka en resa igen!!!!! just de...när vi åkte till Sthlm på fredagen så ringde mitt abonnemang...å de va nå nummer så jag svarade Annica! å då va de  nån från Vodafone...vi hade tydligen köpt en telefon från dom för ca: 1 år sen...å så frågade han om jag ville ha en ny telefon...nja...svarade jag..e de med tele2? nee..de e med telenor.....hmm....men jag gick med på de efter mycke om å men...så snart får jag en ny mobil...å va skönt..börjar tröttna på min nuvarande telefon...så den får syrran..så snart måste jag börja ta bort sms..å bilder!! fast de kan jag ju göra när jag har fått den nya mobben!! shit va mycke jag skrev nu!! nää..nu måste jag gå å sova...för jag kan ju inte sova bort hela morgondagen igen..som jag brukar göra....för jag ska orka gå/åka å lämna in en jobb-ansökan imorron sen ska jag till Irsta å hämta mina saker...så kanske man kan ut å skridskor snart igen!!

Presentation

Klocka

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards