Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Lunginflammation

Av Annica - 25 augusti 2010 21:56

I måndags så fyllde jag ju år å jag firade de med att ringa till doktorn för att nu va jag trött på att hosta...å hostan va ju inte nå bättre utan den va ju värre...så jag ringde dit för på söndagen sa syster min att de lät som om jag hade lunginflammation så jag sökte lite på de...å typ alla symtom stämde ju....så de va ju bara å ringa å försöka få en tid hos läkaren....å jag sa va jag trodde jag hade för fel å sköterskan jag pratade med fixade så jag fick en tid typ 10,40 så de va bara att skicka till syrran å fråga om hon ville med...hennes småttingar e ju iaf på dagge så hon hade väl inge bättre för sig...å väl där säger läkaren att de inte låter som lunginflammation för jag de ju inte så hög feber...haft feber till å från men skit samma så då skickade han mig till labb där dom skulle ta snabb-sänkan (stavning?) sen skulle jag få andas i nån grej i 2min sen pausa i 15min sen andas i den igen....sänkan va ju inge bra...den va as-hög för normalt ligger den på 0-10 men min låg på 100 så de betydde att jag hade nån infektion i kroppen.....sen när läkaren såg de å kollade om de hade hjälpt nått med andningen när jag andades i den där saken men de hjälpte ju inte...kände ingen skillnad å då blev läkaren orolig så då skickade han upp mig på lungröntgen sen fick jag åka hem...tack....så vi åkte till eriksborg för att fixa de där....men när jag väl va där så fanns inte min remiss...de tog ett tag sen fanns den där så jag fick ställa mig bakom ett skynke å byta om....fick ju inte ha nått på mig på överkroppen...å va jag inte gillar sånt....å de läskigaste va ju att de va en äldre man där å där står jag utan kläder på överkroppen...å den som sa hur jag skulle stå va ju typ 35 år eller nått....hjäälp....vill inte...men måste.....sen skulle ju läkaren höra av sig.....han hörde inte av sig..jag blev mer å mer nervös för jag kunde ju ha lungsäcksinflammation eller något annat som inte va så vanligt....jipppie....å sen sa jag de till läkaren att på torsdag måste jag ha nå intyg för som de känns nu kan jag inte arbetsträna...å de skulle han fixa....hmmm....de har han inte fixat....så idag (ons) så ringde jag till odensvi å pratade med dom å då sa sköterskan jag pratade med att jag hade lunginflammation å att läkaren hade försökt att ringa men hade bara ett nummer å de nummret visste jag inte ens att jag hade....men så idag åkte jag å hämtade min medicin så nu jäklar ska jag bli bra...hoppas att jag får sjukskrivningen snart....


igår så hade jag även möte med AMA där jag arbetstränar så jag ska vara kvar en månad till men vissa dagar ska jag inte vara där heldagar för då ska jag ut å kolla praktikplatser....för hon på Arbetsförmedlingen tycker inte att jag utvecklas nått av att göra de jag gör...å hon tjatar på att jag ska tillbaka till förskolan eftersom de e va jag har utbildning till....men men....å dom på AMA sa att jag inte har nån frånvaro å verkar gilla att vara där å de gör jag eftersom jag e ute hela dagarna....men dom får väl bestämma då..orkar inte bry mig...


på fredag så ska jag å Kerstin (en på AMA) bjuda på kaffebröd eftersom hon fyllde 60 å jag fyllde 25 så vi ska ha 85års kalas.....haha....lite roligt.....å de ska bli så roligt att träffa alla där...har varit hemma i en vecka....å de har varit tråkigt...


ojj....de belv en del men har inte haft orken att skriva...


hörs nångång sen//Karsten Viol

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 21 februari 2013 18:21

Sådär då. Då har man fixat lite saker till Pyret. Vi va hem till Henkes föräldrar igår å kollade på lite saker som dom/vi hade fått från en kompis till deras familj. Det va bland annat en spjälsäng å de behöver vi ju, sen va de ett skötbord fast vi h...

Av Annica - 4 februari 2013 19:52

Jahapp nu va de ett tag sen jag skv här såg jag. Va har hänt efter att jag skrev här sist då??? Jo jag har börjat jobba i Irsta igen på dagiset. Hr jobbat där varje dag sen i oktober. Underbart att vara där. Jag trivs som handen i handsken. Eller va ...

Av Annica - 8 december 2012 20:08

Jag fick en tidig julklapp av min pappa. En iPad. Annica är överlycklig. Bästa julklappen. ...

Av Annica - 23 oktober 2012 23:06

Jag gillar verkligen inte att vara svartsjuk. Svartsjukan kan verkligen förstöra. Henke kläckte ur sig nå dumt ihelgen å min svartsjuka tänder på alla cylindrar. Jag blir skitsur på Henke å va de typ hela kvällen. Jag vet han skämtade om de han sa me...

Av Annica - 12 september 2012 22:54

Oj kollade just när de va som jag senast skrev något här å de va ju inte igår direkt...sist jag skrev va när min mormor dog å de e ju ett bra tag sen...va har hänt sen dess då...joo jag har varit på Big brother finalen som va 2011...haft en jobbig be...

Presentation

Klocka

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards